Dziś jest piątek, 10.10.2025, imieniny Franciszka, Pauliny
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Szkoła Podstawowa w Dziadowicach » AKTUALNOŚCI » Dzień bez dzwonków, czyli Światowy Dzień Świadomości Autyzmu w SP w Dziadowicach

Dzień bez dzwonków, czyli Światowy Dzień Świadomości Autyzmu w SP w Dziadowicach

przedszkolaki z plakatem

  2 kwietnia na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Jego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu. Autyzm nadal wiąże się w wielu sytuacjach z niezrozumieniem i trudnościami osoby w spektrum i jej rodziny. Uczniowie w czwartek, 4 kwietnia dowiedzieli się, że osoby w spektrum autyzmu inaczej odbierają świat, inaczej pokazują swoje emocje, ale tak samo lubią zabawę, chcą mieć przyjaciół i chcą być szczęśliwi. Mimo, że inaczej komunikują się z otoczeniem, mają takie same potrzeby i prawa jak każdy. Nasi uczniowie na znak solidarności z osobami w spektrum wykonali kilka zadań. 

  W oddziale przedszkolnym zostały przeprowadzone zajęcia z pedagogiem mające na celu zwrócenie uwagi na potrzebę większej empatii i tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb osób w spektrum autyzmu. Dzieci w temat autyzmu wprowadziła bajka psychoterapeutyczna "Zgadnij kto?" z książki S. Furmańskiej "Oswajanie przez bajanie", wyświetlona została też krótka bajka terapeutyczna, która w prosty sposób wyjaśniła, jak funkcjonują osoby z autyzmem. Proste ćwiczenia sensoryczne pomogły dzieciom zrozumieć, w jaki sposób działają zmysły osób z autyzmem. Dzieci w trakcie zajęć poznały charakterystyczne cechy osób z autyzmem, dowiedziały się z jakimi kłopotami mogą mierzyć się te osoby, jakie emocje odczuwają oraz jak być dobrym przyjacielem takiej osoby. Przedszkolaki na koniec wykonały wspólny plakat.

  Uczniowie klas 1 - 8 mieli okazję dowiedzieć się jak odbierają świat osoby z autyzmem poprzez obejrzenie filmików edukacyjnych na lekcjach z wychowawcami oraz wzięli udział w eksperymencie - DZIEŃ BEZ DZWONKA. Osoby z autyzmem nie potrzebują bowiem wielkiego świętowania, ale zrozumienia i akceptacji i na to właśnie postawiliśmy włączając się w akcję w tym roku.

  Podczas długiej przerwy chętni uczniowie wykonali również wspólnie plakat tematyczny, różnorodny - tak jak autyzm. Nie ma bowiem dwóch takich samych osób w spektrum autyzmu. Każdy jest wyjątkowy i niepowtarzalny niezależnie od diagnozy.

  Na szkolnym korytarzu zawisła też gazetka tematyczna dotycząca autyzmu.

  Celem akcji było skupienie się na akceptacji i wspieraniu osób w spektrum autyzmu w myśl hasła „Każdy inny, wszyscy równi”.

                                                                                                      Paulina Jóźwiak 

Zapraszamy do GALERII ZDJĘĆ

 


Pozostałe aktualności